Köp
När du lägger en order hos oss, så ingår vi ett avtal. Ett avtal om köp mellan dig och oss, NS Creation AB. Även kallat Newshade.se i detta dokument.
En orderbekräftelse skickas till dig så snart du lagt din order. Den skickas till den mailadress du angett vid beställningen. Vi ingår inga avtal med personer under 18 år.
Pris
Priserna som vi angett på vår hemsida är alltid i svenska kronor, inklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella fel som kan uppstå på sajten.
Vi förbehåller oss rätten att neka en order om vi gett dig fel information vid orderläggningen. Skulle olyckan vara framme och du som kund fått fel information om pris (eller andra oförutsedda missvisningar) så kontaktar vi dig och informerar om felet som uppstått. Du har då rätt att ändra eller avbryta din beställning.
Skulle vi upptäcka en eventuellt falsk beställning eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.
Leverans och frakt
Vi skickar dina produkter med A-brev, Postpaket eller med hemleverans beroende på vad du har beställt. Produkterna skickas antingen från vårt lager eller direkt från vår produktion.
Om brevet eller paketet är litet tillexempel vid beställning av mindre produkter, reservdelar, krokar eller detaljer så levereras det till din brevlåda eller till ditt närmsta postombud.
Alla måttbeställda produktleveranser som överstiger 2 meter levererar vi med hemleverans.
Väl på plats vid leveransen kan du behöva uppvisa giltig legitimation om du inte redan vid orderläggning bockat i att du önskar signeringsfri leverans.
Dagen och tiden som passar dig för hemleverans bestämmer du i samråd med transportören.
När du tar emot dina nya måttanpassade produkter måste du inspektera kartongerna och produkterna! Om du ser några skador på kartongen eller på produkten vid mottagandet måste du notera det på fraktsedeln innan du vinkar hejdå till chauffören.
Bor du på en ö som saknar broförbindelse så kan leveransen innebära merkostnader som inte framgår vid orderläggningen. Också leveranstiden och leveranssättet kan påverkas.
Hos oss är alltid fraktkostnaden på måttanpassade produkter den samma, 299kr/order. Oavsett hur många eller hur långa produkter du beställer. Priset (299) är inklusive moms.
Alla inbokade leveranser debiteras. Det är därför viktigt att du tar emot dina produkter som överenskommet.
Beställningar lagda på Newshade.se levereras inom Sveriges gränser och alla levererade produkter är vår egendom tills dess att du som kund fullgjort din betalning. Vårt mål är att leverera alla våra produkter inom 3 veckor. Under orderläggningen kan du se när just dina produkter kommer att vara redo för leverans. Beställningar lagda under semestertider, jul eller andra helgdagar kan dröja längre än så. Vi kommer då tydligt att signalera detta på vår sajt.
Vårt mål är att vid eventuella leveransförseningar så snart som möjligt informera dig om leveransförseningar som din order är påverkad utav. Skulle leveransförseningen uppstå redan innan din produkt har börjat producerats kommer du att blir informerad om förseningen och kan då välja att häva ditt köp.
Skulle leveransförseningen uppstå från det att din produkt är klar eller påbörjad tills de att den skall fraktas hem till dig kommer du att bli kompenserad. Vi kompenserar alla leveranser som tagit 1 och 2 veckor längre än väntat, med återbetalning utav fraktkostnaden. Leveransförseningar som tar 3 veckor längre än väntat eller mer kan också hävas helt utan kostnad.
Observera att leveransdagen är den dag då din produkt blivit upphämtad utav fraktbolaget och finns tillgänglig för leverans, det är upp till dig som kund att i samråd med transportören komma överens om dag och tid för utkörning.
Önskar du av någon anledning leverans senare än 4 dagar från det att produkten är klar, tillkommer lagringskostnad á 90kr/dag per produkt. Priset (90) är inklusive moms. Om du vid mottagandet av din produkt skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, måste du genast anmäla detta till speditören innan han åker igen. Om speditören inte tar på sig skadeansvaret, måste du kontakta vår kundtjänst. Det gäller också dolda skador som upptäcks inom 10 dagar från mottagandet. Skulle någon utav dina produkter vara felaktiga ber vi dig göra ett ärende på vår kontakta-oss-sida så snart som möjligt.
Order
Vid större beställningar kan det vara så att ordern delas upp i flera leveranser. Det kommer du givetvis att få information om så snart som möjligt.
Om du inte är på plats vid leverans av din beställning som överenskommet, kommer du att debiteras för de kostnader som det tillför.
Betalning
Vi använder oss utav Klarna checkout, en smoooth köpupplevelse. I Klarnas checkout kan du välja:
Få först. Betala sen.
– Faktura 14 dagar för konsumenter samt 30 dagar för företag.
– Konto. Samlingsfaktura för alla köp via Klarna som kunden betalar i sin egen takt
Betala direkt.
– Kortbetalning med VISA, Mastercard och American Express
– Klarna Direkt. Direktbetalning med mobilt Bank-id
Dela upp.
– Delbetalning (6, 12 eller 24 månader)
Återbetalning
I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand till ditt bankkonto. Återbetalningen sker inom 20 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur.
Kreditupplysning
Vi förbehåller oss rätten att ta kreditupplysning vid alla beställningar.
Garanti och reklamation
Alla våra produkter levereras med 3 års garanti. Du kan läsa mer om våra garantier här.
På grund utav att alla våra måttanpassade produkter är speciellt tillverkade för dig och dina förutsättningar, erbjuder vi inte öppet köp eller ångerrätt. Detta gäller måttanpassade produkter levererade både till konsumenter och företag.
Förtydligande. När du har lagt en order på en persienn, en rullgardin, en plisségardin, en lamellgardin, en gardinskena eller en gardin, kan du inte efter inskickad order häva köpet eller få pengarna tillbaka. Alla måttanpassade beställningar går direkt till produktion för tillverkning.
På konsumentverkets hemsida kan du läsa mer om konsumentköplagen där det framgår att konsumentköplagens regler om ångerrätt inte gäller ”varor som är speciellt tillverkade efter konsumentens önskemål”.
Newshade.se ansvarar inte för brister, åverkan eller fel som uppkommit vid montering. Inte heller för diverse förändringar i fönstergaranti på grund utav infästning och montering.
Det är upp till dig som kund att avgöra om medskickade skruvar passar för just din montering. Skruvarna medskickade i leveransen kan vara undermåliga för just ditt montage.
Vi ansvarar inte för produkter beställda i felaktigt mått eller med fel egenskaper för ditt ändamål.
Det är ditt ansvar som kund att innan lagd beställning, se över att dina fönstergarantier inte förändras eller försämras, att måtten du knappar in kommer att passa ditt fönster, att väven eller produkten som du väljer uppfyller de krav som du eftersöker.
Kom ihåg att spara din orderbekräftelse då den fungerar som garantibevis.
På tillbehör och lösa delar som inte är specialtillverkade gäller distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan, utan att behöva uppge någon speciell anledning.
Vid ånger av lösa delar eller andra tillbehör står du som kund för frakten tillbaka till oss. När vi har kontrollerat att tillbehöret eller varan är i oförändrat skick, det vill säga oanvänd, inte förstörd eller skadad, kommer vi att betala tillbaka kostnaden som du betalade för varan.
Skulle du som kund inte vara nöjd med våra produkter eller har synpunkter på vår kvalité ber vi dig göra ett ärende på vår kontakta-oss-sida så att vi så snart som möjligt kan hjälpa dig på bästa sätt.
Reklamationer om fel eller kvalitetsbrist skall göras inom skälig tid och senast 2 månaders från det att felet upptäckts.
Säkerhet och sekretess
I samband med din beställning så kan det vara så att du uppger dina personuppgifter. Till exempel namn, adress, e-post, telefonnummer och personnummer. När du gör det så godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.
Enligt personuppgiftslagen (1998:2004) får ingen registrering utav personuppgifter ske utan personens medgivande.
Du kan när som helst begära att få dina uppgifter raderade genom att skicka in en undertecknad begäran till oss.
Cookies
Cookies är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator. Cookies används för att ge en besökare tillgång till många olika funktioner. Vi använder oss av cookies för att helt enkelt hålla reda på vad våra besökare gör på vår sida. Lägger besökaren någonting i varukorgen? Eller söker besökaren mest inspiration? Detta gör oss helt enkelt bättre och på så sätt kan vi ge dig som besökare en bättre upplevelse.
Accepterar du inte cookies så kommer mycket av funktionaliteten på sidorna inte att fungera.
Tvist
Vid eventuell tvist med konsument så lutar vi oss mot konsumentköplagen som du kan läsa mer om här.
Force majeure
I händelse utav händelser av högre grad eller oförutsebarhet har vi på panzify.oderland.agency/newshade/ möjlighet att åberopa force majeure. Det kan tillexempel vara vid leveransförsening eller andra oförutsägbara problem påverkade utav myndighets åtgärd, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt, konflikt på arbetsmarknaden, terrorism, krig, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.
I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget blir utsatt för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Copyright
Allt material på vår hemsida (www.panzify.oderland.agency/newshade/) är vårt material och får inte användas utav tredje person utan skriftligt tillstånd från oss.